Dejan Srhoj (1978, Ljubljana) je bil v otroštvu in mladosti predan študent baleta, nato pa med letoma 1998 in 2001 baletni solist v ljubljanski Operi. Njegov odhod iz baletnega ansambla je poseben kulturno-produkcijski pojav, kakršnih v nefleksibilnih baletnih institucijah nekdanje Jugoslavije in Vzhodne Evrope ne manjka in se ponavljajo vse od prve polovice 20. stoletja. Leta 2001 sta skupaj z Goranom Bogdanovskim odprla nevladno organizacija Fičo Balet, v kateri sta se ukvarjala z umetniškim in pedagoškim delom na področju sodobnega plesa ter pred poldrugim desetletjem soustanovila balkansko plesno mrežo Nomad Dance Academy, v kateri Srhoj še danes aktivno deluje. Od leta 2021 je predsednik Društva za sodobni ples Slovenije.

Dejan je sodeloval je s številnimi koreografi in režiserji, med drugimi z Janezom Janšo, Ivico Buljanom, Sebastjanom Horvatom, Betontancem, Magdaleno Reiter, Silvanom Omerzujem, Kajo Lorenci, Snježano Premuš idr. Ukvarja se tudi s pedagoškim delom in vodi improvizacijsko delavnico Trening kompozicije razlik.

Njegovo delo je močno prežeto s politikami samoorganizacije in kolektivnega dela, v katerem ni nujna popolna konsolidacija akterjev, da bi lahko prišlo do sodelovanja in ustvarjanja, tovrstni procesi komponiranja pa ga zanimajo na produkcijskem, kuratorskem, pedagoškem in tudi umetniškem, natančneje koreografskem področju. Sam tovrstno delo imenuje: kompozicije razlik. Koreografija kot razširjena praksa pa je njegova ekspertiza tudi pri rabi koreografskih postopkov izven kulturnega področja. Tako sta z Nino Božič Yams na Švedskem razvila orodja, s katerimi koreografija posega na raven optimizacije procesov v različnih tipih podjetij in organizacij. (Tekst: Rok Vevar)